Naast “bakstenen” ook digitalisering

By jeroen|augustus 29, 2018|wijblijvenbruggenbouwen|

Het NDC, het nieuwe dienstencentrum wordt het visuele hart voor onze gemeente. Maar naast investeringen in bakstenen zetten we ook in op een betere digitale dienstverlening van de gemeentelijke diensten. Beerse als #Beersesmartcity! 

Extra ICT investeringen

In het verleden hebben we al enkele keren gecommuniceerd over de toekomstige investeringen in onze digitale dienstverlening. Ondertussen is zijn deze projecten in een ver gevorderd stadia en zal de uitrol van de nieuwe digitale diensten samenvallen met de bouw van het NDC. De ontwerpers van het nieuwe dienstencentrum hielden in hun ontwerp reeds rekening met deze evolutie. Daardoor konden zij het dienstencentrum in oppervlakte beperken.

Wat kan je in 2019 verwachten van nieuwe digitale dienstverlening?

Dankzij enkele nieuwe digitale dienstverleningsprogramma’s zal de communicatie tussen burger en ondernemer bij de gemeente Beerse op een volledig nieuwe manier beleeft worden. Zo zullen in 2019 al een aantal delen van de oude website van de gemeente Beerse vervangen worden en zal er ook  al begonnen met het testen en implementeren van een aantal nieuwe modules

  • Vernieuwd en verbeterd meldingssyteem, waarbij je als burger of ondernemer ook jouw melding digitaal zal kunnen volgen
  • Contact met de gemeente via een uniek E-loket

Beerse is een pionier in Vlaanderen als het gaat over de digitale dienstverlening. Achter de schermen is deze legislatuur zeer hard gewerkt door onze diensten. Als burger of ondernemer is dit nog niet duidelijk zichtbaar, maar vanaf 2019 kunnen we de vruchten plukken van het harde werk. Hierdoor zal de digitale beleving van onze gemeentelijke diensten met zienderogen verbeteren! – Hans Woestenborghs schepen van communicatie en nummer 3 op de lijst van BEERSEplus

Eerdere communicaties over dit thema

 

Share this Post: