BEERSEplus wil de digitale dienstverlening verder versterken

By jeroen|augustus 4, 2018|wijblijven inzetten op vernieuwing|

Deze legislatuur is er veel geïnvesteerd achter de schermen van onze digitale gemeente. Nu willen wij deze informatie ter beschikking stellen van de bevolking en de ondernemingen.

Een Beerse app voor burgers en bedrijven.

Hiervoor willen wij gaan voor een Digitale Mid Office  zodat burgers en ondernemingen ten alle tijde hun dossier(s) bij de gemeente kunnen opvolgen (een bouwaanvraag, een milieuvergunning, omgevingsvergunning). Deze informatie willen wij dan ook ter beschikking stellen via een Beerse-app en een nieuwe website. Deze app kan ook gebruikt worden om diensten van verenigingen en ondernemingen aan te bieden. Daarnaast willen wij nog meer aanvragen, documenten en dossiers volledig digitaal laten verlopen.

Gratis Wifi in de kern

De dorpscentra en centrumparken van Beerse willen wij volledig Wifi free maken, dit met een Europese ondersteuningsproject.

Een uniek loket in het nieuwe dienstencentrum:

Via het unieke loket in het nieuwe dienstencentrum komt er nog 1 loket in de gemeente waar je met al jouw vragen terecht kan. Hier zal je dan worden geholpen door de bevoegde ambtenaren. Op deze manier kunnen wij de openingsuren van het gemeentehuis uitbreiden en anderzijds kan er dan nog meer gewerkt worden op afspraak. Zo zal er in het NDC ook een 24/24 zone zijn, waar je steeds terechtkan om zaken op te halen.

€33 miljoen geïnvesteerd in Beerse, bijvoorbeeld bouw nieuw dienstencentrum

Burgers, bedrijven en verenigingen kunnen terecht aan één uniek loket voor al hun vragen in het nieuwe dienstencentrum.

Share this Post: